Päis

Fotokonkursi “Minu eriline reisihetk” võitis Kakerdaja rabas tehtud öise rabaretke foto!

Reisidiilide fotokonkursi “Minu eriline reisihetk” võitis Ain Palosoni tehtud foto Kakerdaja rabas, Järvamaal. Võidufoto kogus 1646 häält. Sellele järgnesid  1617 häälega Anett Numa esitatud foto Ramsaus ja 1325 häälega Johanna-Riinu foto HongKongis.

Samuti loosisime kõikide konkursil hääletanute vahel välja edasi-tagasi lennupiletid Londonisse. Need võitis Merili Turja.

1. Kakerdaja raba, Järvamaa, Eesti. Autor: Ain Paloson. 1646 hääl.
    Pilt on tehtud elu esimesel üksikäidud retkel öisesse rappa. See retk jääb eluks ajaks meelde – udu, vaikus, looduse hääled, võrratu tähistaevas…
  2. Ramsau, Austria. Autor: Anett Numa / Jette Numa. 1617 hääl.
    Tegu on Ramsaus asuva trepiga, mille nimetus on “Stairway to Nothingness”. Astmed on kõik klaasist ehk terve teekonna vältelt on võimalik näha mägesid ja tühjust enda all. Sild asub 2700 meetri kõrgusel, seega tegu oli suurepärase elamusega, millega kaasnesid hirmutunne ja vaimustus kogu ümbritseva ilust.
  3. Hongkong, Hiina. Autor: Johanna-Riinu / Olivia Ciupa. 1325 häält.
    Üks miljonist. Nii väike ma siis tegelikult siin suures maailmas olengi!
  4. Havana, Kuuba. Autor: Jaan Roose. 511 häält.
    Kohalik juuksuriteenus Havana linna väiketänava hoovis. Rippuvad juhtmed. Vanad seadmed.
    Ilusaks soenguks pole vaja ilusat salongi!
  5. Cappadocia, Türgi. Autor: Terje Orgma. 412 häält.
    See koht oli müstiline ja kaunis, tõeline elamus
  6. Banff, Kanada. Autor: Grete Maria Kesa. 382 häält.
    Selle pildiga meenub sügav mägedevaheline vaikus.
  7. Uus-Meremaa. Autor: Tiina Kuusik. 358 häält.
    Selline vaade avanes ühel hommikul meie telgiaknast Uus-Meremaa mägede vahel ärgates. Eriliseks tegid selle hetke parim reisikaaslane, täielik vaikus ning soe ja kosutav hommikukohv ja puder peale külma ööd telgis. Telkimine võib vahel küll veidi ebamugav olla, kuid sellistel ilusatel hetkedel ununevad kõik ebamugavused ja sa lihtsalt naudid hetke ja loodusega koos ärkamist.
  8. Norra, Lofoodid. Autor: Helene-Marie. 329 häält.
    Pildil olev hetk on minu jaoks tõsiselt eriline. Ronides mäkke, ei olnud ma sugugi kindel, kas ma sinna jõuan. Mida lähemale tipule jõudsin, seda kindlamalt ma tundsin, et ma sinna jõuan. Kuid siis aga hakkas kimbutama mind kahtlus, kas ma ka alla sealt saan (mägi oli väga järsk). Jõudsin tippu ning ka tervelt alla tagasi ja sain ka nautida erilist vaadet kesköise päikese saatel.
  9. Bali, Indoneesia. Autor: Maarja-Liisa. 228 häält.
    See härra valge tagurpidi aknaga ämber peas on minu värske abikaasa, kes on olnud minu parim sõber ja reisikaaslane juba üle 9 aasta. See oli esimene kord, kui minu abikaasa reisis Euroopast välja ning me püüdsime võtta reisilt maksimumi (nagu me alati reisil olles püüame teha). Me surfasime, kiikusime üle riisiterrassi serva, käisime raftingul, kuid kõige vingem ja erilisem ilmselt oli ilma sukeldumiskursuseta just niimoodi käia mitme meetri sügavusel ookeanis kalu toitmas, kummalisi veealuseid taimi (võib-olla olid need hoopis loomad – kes teab?) katsumas ja seda vaid kummaline pott pähe tõmmatult. Ja kõige selle juures nägin ma nii enda kui abikaasa puhul seda lapselikku vaimustust, mis on argipäeva ja kiire elutempo juures unustusse vajunud. Seega ka väike üleskutse, et vaimustuge ka pisikestest asjadest ning ärge muutuge ükskõikseks ka kõige tavalisemal päeval. Ning kui kuidagi ei õnnestu vihmases ja pimedas meelde tuletada, milline see elurõõmu oligi, siis minge reisile! Elurõõm meenub kiiremini, kui te oskate arvata.
  10. Kuuba. Autor: Reimo Narva
    Sigar, rumm, Ameerika muskelautod – kustumatu mälestus Havannast, Kuubast. 216 häält.